Fogínygyulladás kezelése

Minden egyes fogínysorvadásos- vagy parodontitiszes kezelés egy részletes diagnózis felállításával kezdődik, mivel a megfelelő terápiát a betegség stádiuma és mértéke határozza meg.

A következő vizsgálatokat kell elvégezni:
  • A fogak lazulásának vizsgálata
  • A fogíny-visszahúzódás mértékének vizsgálata
  • A fogínytasakok mélységének vizsgálata
  • A szájhigiénia vizsgálata
  • Röntgenfelvétel készítése az állkapocscsontról
  • A meglazult fogak megtarthatóságának vizsgálata

Fogtisztítás

Az első terápiás lépésben a fogakat alaposan megtisztítjuk.

Mindez egy úgynevezett professzionális fogtisztítás formájában megy végbe, melyet a parodontitis megszüntetésére irányuló terápia megkezdése előtt többször el kell végezni, hogy higiéniai szempontból tökéletes feltételeket teremtsünk.

A professzionális fogtisztítás érezhetően javítja a szájüreg egészségi- és higiéniai állapotát.

A gyulladás megszüntetése

A parodontitist a fogínytasakok tisztításával szüntetjük meg.

A beavatkozás során az összes lerakódást eltávolítjuk a fogínytasakokból. Ehhez a művelethez különböző eszközöket használhatunk:
  • Speciális kéziszerszámok (kürettek)
  • Ultrahangkészülékek
  • Lézerterápia

A fogínytasakok tisztításához alkalmazzuk az úgynevezett „Full-mouth-Desinfektion”-eljárást (a teljes szájüreg fertőtlenítése), mely orvosilag megvizsgált fertőtlenítő szájöblögető oldatokat és – zseléket használunk.

Egy enyhe lézersugárral lefolytatott kezelés pedig tovább javítja a fogínytasakok sterilitását és aktiválja az anyagcserét. A fogínytasakok tisztításának befejezése után következik az úgynevezett begyógyulási szakasz, mely során a fogínytasakok visszahúzódnak és a fogíny újból ráfekszik a fogra.

Ennek köszönhetően sikeresen megakadályoztuk a parodontitis továbbterjedését valamint az állkapocscsont visszafejlődését.

A fogíny-visszahúzódás kezelése

Amennyiben a fogíny visszahúzódása rendkívül nagymértékű, akkor már a megelőző kezelés után sem zárja körül megfelelően a fogat.

Az érzékeny fognyakak így szabadon állnak és a baktériumok könnyen megtámadhatják őket. A fogínyt egy úgynevezett nyálkahártya-átültetéssel újra helyre lehet állítani.

A beavatkozás folyamán kötőszövetet távolítunk el a szájpadlás- vagy a pofazacskók nyálkahártyájából, majd az érintett kezelendő helyre ragasztjuk vagy rávarrjuk.

A szabad nyálkahártya-transzplantátum harmonikusan nő együtt a fogínnyel és megfelelő tartást biztosít a fogaknak.

Csak akkor folytassunk le műtétet, ha az feltétlenül szükséges

Amennyiben a betegség már nagyon előrehaladott, akkor a fogínytasakok nagyon mélyek lehetnek.

Ebben az esetben nem bizonyul elegendőnek a professzionális fogtisztítás és a fogínytasakok sterilizálása. Ilyenkor sebészeti úton kell kezelni a parodontitist, hogy a mélyen fekvő gyulladt gócokat elérjük.

A sebészeti beavatkozás folyamán a mélyen fekvő csonttasakokat is megtisztíthatjuk és speciális csontpótló anyaggal újra feltölthetjük őket.

Fogínygyulladás kezelése