Lézeres kezeléssel a parodontitis ellen

Korunk egyik legkomolyabb fogászati problémája a fogágybetegség, amely kezeletlenül hosszú távon az érintett fog elvesztésével jár. Éppen ezért fontos, hogy minél gyorsabban és hatékonyabban fel tudjunk lépni a fogíny és a fogágy megbetegedése ellen.

A probléma Németország lakosságának mintegy 80 százalékát érinti, és a különböző tényezők miatt már a gyermekek körében is egyre nagyobb az íngyulladásban szenvedők aránya. Az eddig alkalmazott hagyományos metszés azonban nem biztosított elég kíméletes megoldást, ezért a fogászati technológia új lehetőségek után kezdett kutatni.

A lézertechnológia egyik legnagyobb előnye, hogy kíméletesen és eredményesen segít megszünteti a gyulladásos megbetegedéseket, és segítségükkel akár teljesen elkerülhetők a kellemetlen mellékhatások, valamint az esetleges sebképződések.

A fogászati lézer

Lézernek egy energiában gazdag fényköteget hívunk, amelynek számos fajtája van, és amit kiválóan lehet alkalmazni a fogászat területén is. A hagyományos fogászati beavatkozásokkal szemben a lézernek rengeteg előnye van, ezért ideális megoldást jelent például az íny gyulladásos megbetegedései esetén.

A lézert többek között gyökérkezeléskor is használják, és az eszköz segítségével tisztítják meg a gyökércsatornákban megtalálható baktériumokat és gócokat. A módszer segítségével olyan helyeket is el tudnak érni a szakorvosok, amelyeket hagyományos eszközökkel addig nem lehetett megközelíteni.

Miért érdemes lézert használni a fogínygyulladás esetén?

A fogíny gyulladásos megbetegedésekor a fogak és az íny között tasakok keletkeznek, amikben idővel baktériumok rakódhatnak le. Ezek a kórokozók károsítják a fogazatot, és kezeletlenül hagyva később a fogágy megbetegedéséhez vezetnek.

A lézeres terápia segítségével azonban a fogorvos hatékonyan el tudja pusztítani a csírákat, így a gyulladás idő előtt megszüntethető. A fogászati lézert akkor is alkalmazni lehet, ha az ínyt fel kell nyitni és le kell választani.

Használatakor ügyelni kell arra, hogy a páciens és a terapeuta is viselje a kötelező védőszemüveget, hiszen a fogászati lézer veszélyes lehet a szemre nézve.

Fogászati lézer