Emdogain® alkalmazása a parodontológiában

A fogágybetegség a fogászat egyik legnagyobb ellensége, és a szakorvosok örök harcot vívnak a felnőttkori fogvesztés egyik okozója ellen. A parodontosis a fogágy bakteriális gyulladása, amelynek során a kórokozók megtámadják a fogakat, az ínyt és a fogágyat, és hosszú távon a fogak elvesztését eredményezik.

A fogágybetegség egyik fő oka a nem megfelelő szájhigiénia, hiszen a kiváltásáért felelős bakteriális plakk akkor keletkezik, ha rossz szájápolási szokásokkal engedjük azokat megtapadni fogaink felületén.

Nem véletlen, hogy a kezdődő ínygyulladást (gingivitisz) sokszor még meg lehet szüntetni fogkő-eltávolítással és a helyes szájápolási szokások alkalmazásával.

A kezeletlenül hagyott gingivitisz, valamint a belőle kialakuló parodontosis viszont már komolyabb beavatkozásokat igényel, és előrehaladott stádiumban már megköveteli az olyan innovatív anyagok használatát, mint a rendkívül hatékony Emdogain gél.

Mi az az Emdogain?

Az Emdogain egyedülálló hatékonyságát az a protein adja, amelyet saját szervezetünk is termel a fogak fejlődési szakaszában. Az amelogeninnek nevezett protein természetes gyártása az emberi szervezetben azonban megszűnik abban a pillanatban, amikor az állcsont már elég kifejlett, így később hiába volna rá szükségünk, már nem tudjuk kihasználni előnyeit.

Ekkor nyúlnak az orvosok az Emdogain gélhez, amivel a csonttasakokat feltöltve az állcsont regenerálódásnak indulhat, és a páciensek fogai egy második lehetőséget kapnak ahhoz, hogy még hosszú ideig kiszolgálják tulajdonosukat.

Hogyan történik egy kezelés Emdogain géllel a Gelencsér Dental Fogászati Klinikán?

Fogorvosaink az Emdogain gélt helyi érzéstelenítésben, teljesen steril beavatkozás során viszik fel a foggyökerek felszínére, amire a kezelés végén ráhajtják az ínyt.

A készítmény hatóanyaga tartószerkezetként szolgálva segít újból felépíteni a gyökérfelszíneket és a csontfalat.

Az Emdogain gél antibakteriális tulajdonságokkal rendelkezik, alkalmazása pedig gyors és problémamentes, ezáltal a segítségével hatékonyan megszüntethetőek a tünetek.

Emdogain