Kérdése van? Ajánlatot kérne? Segítünk!

Fájdalommentes fogászati kezelés

A fájdalommentes fogászat titka, avagy miért nem érzek semmit a kezelések során?

Régebben még előfordulhatott, ma azonban már lehetetlen elképzelni, hogy a fogászati kezelések során fájdalmat érezzenek a páciensek. Ugyanakkor a rossz gyerekkori emlékek miatt rengeteg beteg érez leküzdhetetlen félelmet, pedig a hatékony gyógyászati termékeknek és a kíméletes módszereknek köszönhetően ma már a komolyabb beavatkozásoktól sem kell tartani.

A modern fogászat egyik kiemelt célja, hogy a pácienst minél kevesebb stresszhelyzet érje a fogászati kezelések során. Legyen szó egyszerű tömésről, gyökérkezelésről vagy a még ennél is komolyabb szájsebészeti műtétekről, a fájdalommentesség alapvető elvárás a rendelőkben.

A klinikák nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy ne alakuljanak ki további rossz emlékek a beavatkozásokkal szemben, és hogy a beteg elegendő mennyiségű információt kapjon, így kielégítő bizalmi kapcsolat jöhet létre a felek között. A fájdalommentesség pedig nemcsak a páciens, hanem a fogorvos érdeke is, hiszen ezáltal nagyságrendekkel felgyorsul a munka is.

A modern fogászati érzéstelenítési technika egyik legnagyobb előnye, hogy nemcsak hatékony, de rendkívül biztonságos is. Fogászatunk az ULTRACAIN nevű oldatot használja, amely erősebb és gyorsabb a legtöbb hasonló jellegű terméknél. Az érzéstelenítő beadása előtt pedig a nyálkahártyát egy kellemes ízű zselével is lekezeljük, hogy annak jótékony hatása miatt minél kevesebb fájdalmat jelentsen maga az injekció.

Az érzéstelenítés néhány óráig tart, és végül mellékhatások, szövődmények nélkül szűnik meg az érintett területen. Mivel a páciens semmit nem érez a hatása alatt, ezért a fogászati kezelések után nem érdemes enni pár óráig, nehogy rossz helyre (vagy épp túl nagy erővel) harapjunk.

Azoknak, akik képtelenek elviselni a stresszt, fogászatunk altatást vagy éber szedálást is biztosít, így a nehéz pillanatok gond nélkül átvészelhetőek.

Az éber altatás alatt végzett fogászati kezelés

Fájdalommentes kezelés félálomban (éber szedáció)

Kinek ne lenne kedve ahhoz, hogy a fogászati beavatkozást átaludja? Ön a kezelés előtt fél órával fájdalomcsillapító nyugtatót majd egy vénába adott erős fájdalomcsillapító hatású szert kap orvosától, ami rövid időre szendergő állapotba hozza és a kezelés után újból felébredni hagyja. Ebben az állapotban minden reflex jelen van, s Ön természetes módon lélegzik, tehát nincs intubálva.

Ön ugyan ébren van és lehet Önnel kommunikálni, az emlékező-képessége azonban meggyengül erre az időre. Egy fajta kellemes kábulatba kerül, ami az alkohol- és a kábítószerek okozta kábulat kellemetlen kísérőjelenségei nélkül nagyon gyorsan újból alábbhagy. Minden olyan biztonsági intézkedést elvégzünk Önnél a kezelés folyamán, mint az EKG, szív-vérkeringés ellenőrzése, az oxigénellátás mérése stb., hogy a lehetséges komplikációkat azonnal és biztonságosan tudjuk kezelni. A páciensek bármikor áttérhetnek egy általános altatásos kezelésre is.

Az éber altatással kapcsolatos kérdések

1. Miért nem szabad a műtét előtt enni és inni?

Az altatás által nemcsak nem vagyunk eszméletünknél, és nem érzünk fájdalmat sem, de a védekező reflexeink (pl. nyelési- és köhögési reflex) sem működnek. Ezért fennáll annak a veszélye, hogy a gyomor tartalma a torokba kerül, belélegezzük és mindez súlyos tüdőgyulladást idézhet elő. Minél nagyobb a gyomor tartalma, tehát minél rövidebb ideje étkeztünk, annál nagyobb ez a veszély. Ebből kifolyólag az áltatás előtt – saját érdekében – legalább hat órával ne vegyen magához szilárd táplálékot és az altatást megelőző négy órában, ne igyon semmilyen folyadékot.

2. Milyen gyorsan hat az altatás?

A modern gyógyszerek lehetővé teszik, hogy Ön gyorsan és könnyedén kerüljön egy az alváshoz hasonlító állapotba. Akár az infúziós kanülbe való befecskendezéskor, akár altatógázzal történő altatáskor Ön körülbelül fél-egy percen belül elalszik.

3. Valóban nem ébredek fel a műtét során?

Miután Ön elaludt, aneszteziológusaink folyamatosan ellenőrzik az életfontosságú szervek működését és az altatás mélységét. A ma rendelkezésre álló gyógyszerek segítségével ezek nagyon pontosan és gyorsan szabályozhatók. Önnek tehát nem kell azon aggódnia, hogy a műtét során felébred.

4. Mennyire erős fájdalmat fogok érezni a műtét után?

A műtét utáni fellépő fájdalmakat nem lehet teljes mértékben kizárni, azonban egy kedvező szintre lehet őket csökkenteni. A lefolytatott műtét jellegétől függ, hogy szükséges-e fájdalomcsillapítót használni. Azért, hogy a műtét utáni időt a lehető legkellemesebbé tegyük az Ön számára, már a beavatkozás előtt és alatt a megkívánt szintre hangoljuk a fájdalomcsillapító adagolását. A műtét után a kezelést bármikor megváltoztathatjuk az Ön személyes szükségleteinek megfelelően. Az Ön aneszteziológusa szívesen tájékoztatja Önt erről, műtét előtt.

5. Előfordulhat, hogy már nem ébredek fel többé?

Az altatás napjainkban már olyan biztonságos, mint azt megelőzően soha. Ezt az örvendetes tényt elsősorban az új gyógyszerek fejlődésének köszönhetjük, továbbá annak, hogy az életfontosságú szervek működése jobban ellenőrizhetővé vált. Ennek ellenére - néhány esetben - napjainkban is felléphetnek komplikációk. Ennek kockázatát azonban főleg a páciens kísérő betegségei és az elvégzett műtét határozzák meg, az altatás kisebb mértékben felelős ezért. Egészséges páciensek számára ez a kockázat rendkívül alacsony.

6. Rosszul fogom érezni magamat a műtét során?

Korábban a rosszullét és a hányinger majdnem hogy elkerülhetetlen következményeinek számítottak minden egyes altatás vonatkozásában. A modern gyógyszerek lényegesen ritkábban váltanak ki kellemetlen mellékhatásokat, néhány közülük pedig még a mellékhatások kezelésére is alkalmas. Ennek ellenére ma sem zárhatjuk ki, hogy az ébredés szakaszában esetlegesen ne lépjen fel rosszullét. Ennek gyakorisága és megjelenése a páciens általános egészségi állapotától és az lefolytatott műtéttől függ. Ismert rosszullétre utaló hajlam esetén azonban különleges megelőző intézkedéseket tudunk alkalmazni.

7. Mikor tudok ismét enni és inni?

Az altatást követő korai folyadékbevitel és a szilárd táplálék fogyasztása gyakran rosszulléthez és hányingerhez vezethet. Ezért saját érdekében, kérjük, hogy az altatást követően három órán keresztül ne igyon és hat óráig, ne vegyen magához szilárd táplálékot.

8. Mikor leszek újból teljesen éber?

A modern gyógyszerekkel kiválóan befolyásolható az altatás időtartama. Ezért már pár perccel a műtét befejezése után Ön már teljesen felébred. Orvosi szempontból mindez azt jelenti, hogy Ön ismét megfelelően tud lélegezni, védekező-reflexei újból működnek illetve újból képesek vagyunk Önnel értekezni, beszélni. Ahhoz, hogy Ön újból éber figyelemmel kísérje környezete attitűdjeit, illetve olyan tevékenységek, mint az olvasás, tévézés iránt érdeklődést mutasson, legalább egy – nem ritka esetben több – órának is el kell telnie. Ez az időtartam a műtét után szükséges fájdalomcsillapító fajtájától és adagjától is függ.

Az éber szedációval kapcsolatos kérdések

1. Elegendő-e az érzéstelenítés a műtét idejére?

Igen, normális esetben a helyi altatás kitart a műtét lefolytatásáig. Amennyiben egy hosszabb műtétet akarunk lefolytatni, egy tartós kanült helyezünk el, amellyel bármikor képesek vagyunk egy újabb dózist bevinni.

2. Érzek-e fájdalmat abban az esetben, ha a műtét a vártnál hosszabb ideig tart és az érzéstelenítés nem elegendő?

Nem, Ön nem fog fájdalmat érezni. Amennyiben az érzéstelenítés hatása alábbhagy, az infúzión keresztül Ön egy újabb adag fájdalomcsillapítót kap.

3. Ébren vagyok-e a műtét során?

Kívánságára a műtétet úgy is lefolytathatjuk, hogy Ön éber állapotban van, és nem érez fájdalmat. Sok páciens azonban inkább álomszerű állapotot szeretne a műtét során. Ilyenkor infúzión keresztül altatót adunk be nekik.

4. Milyen gyorsan fejti ki hatását az éber altatás?

Az éber szedáció néhány perc után kifejti hatását, néha azonban ez tovább is eltarthat.

5. Okozhat-e az éber szedáció maradandó károsodásokat?

Minden egyes anyagot és gyógyszert, melyet az éber szedáció során alkalmazunk, úgy fejlesztettek ki, amely kizárja az idegek károsodásának kockázatát. A maradandó károsodások napjainkban ezért már rendkívül ritkák.

További információra van szüksége, vagy időpontot szeretne kérni személyes tanácsadásra?

Itt azonnal bejelentkezhet hozzánk:

Adatok küldése folyamatban...

ajax loader

Az adatküldés a csatolt fájlok méretétől függően több percig is eltarthat. Kérjük várjon türelemmel...

* Név:
Telefon:
Szeretne fájl(oka)t is csatolni?
(például röntgenfelvétel vagy fotó)
1. Fájl feltöltése:
2. Fájl feltöltése:
3. Fájl feltöltése:
4. Fájl feltöltése:
5. Fájl feltöltése:
Kérdés vagy időpont igény:
* Creditcard:

+3683340183 €€€
Tetszett a cikk? Ajánlja tovább ismerősének
Cikk nyomtatása

Utolsó módosítás: 2017. December 6.
Kérdése van, vagy még több információra lenne szüksége, esetleg időpontot foglalna?
Használja ki a lehetőséget: adja meg elérhetőségeit és visszahívjuk Önt!