Ultrahangos fogkő-eltávolítás – Hatékony módszer a fogágy védelmére

Fogaink szépsége és egészsége nagy szerepet játszik megjelenésünkben. A fogainkon megtapadó lepedékek pedig nemcsak ronthatnak az összképen, de hosszú távon súlyos egészségügyi következményekkel is járhatnak.

A dentális plakkból kialakuló fogkő ráadásul otthoni eszközökkel már nem távolítható el, ahhoz professzionális fogorvosi segítségre van szükségünk.

Hogyan alakul ki a fogkő?

A fogaink felszínén kikristályosodott szennyeződéseket fogkőnek hívjuk. A kezdetben egyszerűen tisztítható dentális plakk a rendszeres és alapos szájápolás hiányában gyorsan átalakul, és a baktériumoknak, valamint a nyál ásványi anyagainak a segítségével elmeszesedik.

A fogkő olyan erősen tapad a fogak felületéhez, hogy azt csak fogászati módszerekkel lehet eltávolítani. Ha ez viszont nem történik meg, akkor a fogkő az íny alá is bejuthat, ahol gyulladást és fogágybetegséget válthat ki, ez pedig hosszú távon fogvesztéssel járhat.

Miért érdemes az ultrahangos fogkő-eltávolítást választani?

A Gelencsér Dental az elérhető legmodernebb eszközparkkal dolgozik, és a szakorvosok az érintett fogínytasakokat airscaler depurátorral tisztítják meg a hatékony végeredmény érdekében. A többféle borítással ellátható eszközzel a puhább és a keményebb lerakódások is eltávolíthatóak, az eljárással pedig a fogfelszín könnyedén simává tehető.

A kezelés végén alkalmazott finom permettel kíméletes módon csökkenthetőek a káros csírák, a fertőtlenítő hatású szájöblögetés pedig nemcsak elősegíti a gyógyulást, de befejezéskor kellemes szájízt is eredményez.

Ne feledje, hogy a fogíny gyulladásának egyik előjele a vérzés és a duzzadtság! Ha tapasztalja magán ezeket a tüneteket, forduljon bátran munkatársunkhoz, és kérjen időpontot a Gelencsér Dental Fogászati Klinikán.

Ultrahangos fogkő-eltávolítás